Srpski/English
011 263 30 08 | 063 105 72 14
Strahinjića Bana 43a, 11000 Beograd
 
 
Nutricionista
O PROGRAMU ISHRANE 
 
 
Krenućemo od motivacije kao veoma bitnog pokretača promena u životu, pa i promene lošeg načina ishrane 
 
Savremen način života uslovio je porast oboljenja koja su u diraktnoj vezi sa nepravilnom i preobilnom ishranom. Na prvom mestu bolesti je oboljenje koje ljudi često smatraju estetskim problemom a ne zdravstvenim jer posledice tog oboljenja dolaze lagano, nespecifično i uglavnom imaju veoma visok stepen letaliteta. Oboljenje je poznato kao GOJAZNOST (obesitas).
Kako bi ljudi shvatili koliko je to ozbiljno oboljenje navešcu neke od posledica gojaznosti: dijabetes (sećerna bolest), povišen krvni pritisak, infarkt srca i mozga, kancer debelog creva.

Motiv redukcije telesne  težine najčešće je estetske prirode što predstavlja veliku grešku. Primarni motiv morate naći u zdravstvenom  aspektu tj. u  prevenciji posledica gojaznosti.
Problem sa motivacijom ogleda se kroz pogrešno predstavljanje dijete u javnosti, pa gojazni ljudi pod dijetalnim načinom ishrane podrazumevaju gladovanje i način ishrane u kome su zastupljene tek nekoliko bezukusnih namirnica. Ovakvo shvatanje demorališe većinu ljudi koji imaju problem sa gojaznošću.
 
Predstavljanje pravilno izbalansiranog programa ishrane u odnosu na klasične tzv. „brze dijete“
 
Sada ću navesti osnovne razlike između pravilno izbalansiranog načina ishrane napravljenog na individualnom nivou i tzv. „brze dijete“
 
Uticaj na zdravstveno stanje organizma i radnu sposobnost
 
Tačno je da pomoću „brzih dijeta“ gubite kilograme jer je energetska vrednost veoma niska ali nepovoljno se utiče na organizam zbog deficita u osnovnim hranljivim materijama (vitamini , minerali, proteini, esencijalne masne kiseline). Nakon odredjenog vremena organizam počinje da gubi imunitet pa je samim tim podložan infekcijama, oseća se malaksalo. Pravilno izbalansirana redukciona dijeta  ima smanjenu energetsku vrednost ali u skladu sa potrebama osobe tj individue. Zastupljene su sve grupe namirnica samo se vrši pravilna selekcija dijetalnih namirnica. Na ovaj način organizam se snabdeva svim neophodnim hranljivim materijama.
 
 
Uticaj na psihičko stanje organizma
 
Veoma niska energetska vrednost i jednoličnost „brzih dijeta“ negativno utiče na      motivisanost i mogućnost osobe da bude dosledna takvom načinu ishrane naročito u dužem vremenskom periodu. Program ishrane sproveden od strane nutricioniste mora biti raznolik sa povremenim korišćenjem „zabranjenih namirnica“.
Program ishrane sproveden od strane nutricioniste mora da velikim delom edukuje osobu kako bi i sama naučila o pravilnom konceptu ishrane i stekla uvid u optimalne količine kojih će se držati u dužem vremenskom periodu.
 
 
 
Izgubljeni kilogrami
 
Izgubljeni kilogrami kod tzv. „brzih dijeta“ se brzo i vraćaju čim se osoba vrati na neizbalansiran način ishrane. Pravilno izbalansiranom ishranom osoba izgubljene kilograme neće vraćati jer će naučiti kako da se pravilno hrani i držati se koncepta ishrane koji će menjati i korigovati u skladu sa savetima nutricioniste.
 
 
 Individualnost programa ishrane
 
Nutricionista će uzeti u obzir sve faktore (pol, starost, telesna težina, telesna visina, stanje organizma, genetski potencijal, dnevne aktivnosti). Veoma je bitno i uskladiti plan ishrane sa praktičnim mogućnostima osobe (uskladiti plan ishrane sa poslovnim aktivnostima, treningom) i naravno uzeti u obzir finansijske mogućnosti osobe.
U planu neće biti zastupljene namirnice koje osoba nikako ne podnosi ili je alergična.
 
Veoma je bitno napomenuti da je osoba u konstantnom kontaktu sa nutricionistom i ništa sama ne bi trebala menjati u planu ishrane bez prethodne konsultacije sa nutricionistom.
 
 
Orange Ladies Fit Zone Vam nudi mogućnost konsultacija sa nutricionistom, kao i izradu plana prehrane za svakog pojedinačno. Obratite nam se na telefone: 263 30 08 ili 328 20 32.
Najnovije
 
 
Postavljeno: 28.11.2016.
Gospodja Gordana-Vežbanjem do podmlađivanja i dugovečnosti
Šta je veće zlo - gojaznost ili fizička neaktivnost?
Postavljeno: 18.11.2016.
Prednosti vežbanja sa Personalnim trenerom
Postavljeno: 28.12.2014.
Kružni trening
Vežbe za mršavljenje i oblikovanje tela
Postavljeno: 28.12.2014.
Intervju sa Anom u novogodišnjoj Cici
Vitko telo i posle četrdesete
Postavljeno: 28.11.2014.
Prednosti rada sa ličnim trenerom